vrijdag 16 september 2011

Patroon gehaakte hartjes

Voor mijn volgende werkje had ik gehaakte hartjes nodig maar ik kon alleen maar patroontjes op internet vinden van hele kleine hartjes. Ook wilde ik hartjes die vanuit een cirkel werden opgebouwd. Dus na veel puzzelen heb ik uiteindelijk zelf een patroon kunnen maken van een hartje van 7cm (gehaakt met katoen voor haaknaald 3,5)

Dus voor de liefhebbers, hier het patroontje


5 losse - ring sluiten met Halve Vaste
1e toer:
in ring: 3 losse (= eerste Dubbele Stokje), 2x Dubbele Stokje, 4x Stokjes, 1x Dubbel Stokje, 4x Stokjes, 3x Dubbele Stokje - sluiten met Halve Vaste
2e toer:
1x Vaste in kettingruimte van eerste Dubbele Stokje
in volgende steek: 2x Halve Stokje
in volgende steek: 3x Halve Stokjes
in volgende steek: 2x Halve Stokjes
in de 3 volgende steken: 1x Half Stokje
in volgende steek: "1x Half Stokje, 1x Stokje, 1x Half Stokje"
in de 3 volgende  steken: 1x Half Stokje
in volgende steek: 2x Halve Stokjes
in volgende steek: 3x Halve Stokjes
in volgende steek: 2x Halve Stokjes
in volgende steek:1x Vaste - sluiten met Halve Vaste
3e Toer:
in volgende steek: 1x Vaste
*in volgende steek: 2x Halve Stokjes, in volgende steek: 1x Half Stokje*, *_* nog 2x herhalen
in de volgende 4 steken: 1x Half Stokje
in volgende steek: "1x Half Stokje, 1x Stokje"
in volgende steek: "1x Stokje, 1x Half Stokje"
in de volgende 4 steken:1x Half Stokje
*in volgende steek: 1x Half Stokje, in volgende steek: 2x Halve Stokjes*,  *_* nog 2x herhalen
in volgende steek: 1x Vaste - sluiten met Halve Vaste
4e Toer:
in volgende steek: 1x Vaste
*in volgende steek: 2x Stokjes, in volgende steek: 1x Stokje*,  *_* nog 2x herhalen
in de volgende 7 steken: 1x Stokje
in volgende steek: 2x Stokjes
in volgende steek: "1x Stokje, 1x Dubbel Stokje, 1x Stokje"
in volgende steek: 2x Stokjes
in de volgende 7 steken: 1x Stokje
*In volgende steek: 1x Stokje, in volgende steek: 2x Stokjes*,  *_* nog 2x herhalen
in volgende steek: 1x Vaste - sluiten met Halve Vast

75 opmerkingen:

  1. Oh wat grappig, jij bent ook bezig met hartjes! ik ben erg benieuwd voor welk werkje jij de hartjes gaat gebruiken!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jou hartjes zijn ook erg mooi, bedankt voor het patroontje, fijn weekend groet Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie hartjes....dit zijn de eerste hartjes die ik tegen komen die ik echt mooi vind !! Ik ga het zeker eens proberen ...

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie hartjes!!
    bedankt voor het delen van het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LEUK! daar kunnen we wel wat mee....voor aan een kaart of....... Bedankt voor het patroontje!
    Fijn weekend, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie hartjes, bedankt voor het patroon!
    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterende hartjes, zoals hartjes horen te zijn!
    Goed weekend, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor je leuke patroontje. Toen ik dit zag meteen de haaknaald erbij en uitgeprobeerd. Even goed opletten, maar ontzettend leuk! Jammie, wat je daar allemaal mee kunt maken. Fijn weekend. Groetjes van Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad hele leuke hartjes. Bedankt voor het patroon.

    Groetjes en fijn weekend,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lovely little hearts! theyre on my looong to-do list!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk patroon. Heb hem ff geprint morgen eens proberen of ie mij ook lukt;-)
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, wat knap dat je dat uit je hoofd doet. En wat haak jij netjes, ben ik jaloers op!!
    Fijn weekend, liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze hartjes zijn ook erg leuk! Merci voor het patroontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel voor het delen van het patroontje want je hartjes zien er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank dank, deze ga ik zeker proberen, ze zien er prachtig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super zeg!
    Ga ik gelijk proberen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oeehhhh heel mooi!
    Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk die hartjes.
    Je hebt overigens een leuk blog en maakt mooie dingen.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohh Altijd handig die hartjes. daar kan ik er wel een paar van maken. Ik vind het leuk om ze op een kaart te plakken of een cadeautje

    dank je wel voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb je gevonden via Pinterest. Wat een leuk blog! De hartjes ga ik zeker maken en die mooie kindermuts ook! Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooo wat leuk!
    Ga ik maken voor op een tasje wat ik gehaakt heb. Leuk! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een lieve hartjes en ook nog een beschrijving erbij. Ik ga ze zeker maken.
    groetjes,
    imke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love these, thanks so much for the tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I am going to have to run this through google translater - they look great though:)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wow, these are crochet perfection!! Kylie (comment above) taught me how to crochet, small world we meet on your blog again. Love Posie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I ♥ your hearts!

    ... and will be translating them too. I wanna make some!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit vind ik nou een mooi hartje! Dank je wel voor het patroon. Ik zet het gelijk bij de andere harten patronen op Pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi!!!!! Was ook al tijden op zoek....gevonden dus!!THX! Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi,
    Ik vind dit echt helemaal top!!
    Bedankt.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een super leuke hartjes! Ik ga deze zeker proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. can i get instructions in english please.its lovely

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Would be nice to translate it !!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een superleuke hartjes en blog ook.
    Ik ben gelijk volger geworden.

    Groetjes,
    Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Eindelijk, het is gelukt na 5x uithalen hihihi....en toch hou ik aan het einde van de toer telkens 1 steek over voor ik de halve vaste haak...weet je wat ik dan verkeerd doe ??

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Via via kom ik hier terecht....
    Mooi patroon!
    Dank voor het delen ♥

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. leuk! meteen even geprobeerd, maarwam een soort ovale vorm uit...:-/ moet ik het werk eren na iedere toer?? Vast wel... Ga t nog een x proberen.
    Wil het ook kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Anoniem: ik zou niet weten waar het verkeerd gaat maar je moet niet gaan keren.
    Als je vragen hebt, dan laat maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Petite Fee,

    Wat bedoel je met kettingruimte? Ik ken die term niet.
    Ik hoor het graag van je.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janneke,
      Een ketting is een aantal Losse aan elkaar. De kettingruimte is dus de 3 Losse (1ste Dubbele Stokje) van de 1ste toer. Daar moet dan de Vaste in komen van de 2de Toer. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Snap je het niet, dan hoor ik het wel.
      Groetjes, Liane

      Verwijderen
  39. me ha gustado mucho tu forma de combinar los colores.
    te sigo

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Fantastisch! Het is me net gelukt om het hartje te maken. Ben superblij met het resultaat. Bedankt voor het patroon!
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. mij lukt het ook niet...mijn allerlaatste steek komt niet in het midden uit...als je neerzet 'sluit met een halve vaste', bedoel je dan een halve vaste in de steek waar je mee bezig bent? en doe je die dan in de volgende steek?
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb de hartjes al diverse keren gemaakt met mijn patroontje erbij en het klopt precies dus ik weet niet waar het dan fout gaat. Zelf vind ik haken via een patroon-tekening ook veel makkelijker/duidelijker maar daar ben ik niet zo goed in. Wie weet zal ik dat nog eens gaan proberen. Je sluit de toer met een halve vaste in de 1ste steek van die toer.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Eindelijk mooie hartjes die gehaakt zijn fantastisch dat je dioe hebt willen delen met anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. wow dat zijn leuke hartjes

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Prachtig deze hartjes......echt geweldig....bedankt dat je ze met ons wil delen
    Groetjes Janita

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Gelijk mee aan de slag gegaan... Maar ook ik hou in de laatste toer 1steek over :-( mijn hartjes zijn nu net niet mooi van vorm... De linkerzijde lukt prima en deze is ook mooi rond! Maar de andere kant....

    Balen!!! Hihi...
    Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik haak nog niet zo netjes en vast als die op t voorbeeld... Maar dat heeft niets te maken met steken toch?!

    Verder zijn ze echt super! Ik ga dit patroon opslaan...

    Groetjes
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Thanks for the pattern, the hearts are really cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik heb die hartjes gemaakt ;heel leukvonden ze die.
    Groetjes
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ook ik ben gelijk aan de gang gegaan met het hartje, ik doe blijkbaar iets fout (houd ook 1 steek over aan het eind) En mag ik vragen hoe je die vaste doet want je moet neem ik aan een nieuwe draad pakken maar hoe doe je dat?
    Je hebt een super leuk blog en leuke ideeën :) Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ik houd helaas ook steeds een steek over, daardoor wordt het hartje net mooi symmetrisch :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Zo leuk! Ik kon ook alleen maar kleine hartjes vinden! Deze probeer ik vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik heb nu veel van deze hartjes gemaakt. Ik vind dit echt het mooiste patroontje van hartjes. Mij lukken ze prima. Ik heb het vermeld op mijn blog met een link naar jou blog.
    Fijn weekend en bedankt voor het delen.

    Groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo,

    Wat een leuke hartjes heb je gemaakt. Ik zelf ben inderdaad ook al steeds op zoek naar de uitleg. wat fijn dat je het nu hebt. Bedankt. Crea groet, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hallo....ik heb vanmiddag jou hartjes gevonden en gelijk gemaakt.....ik lees en haak regel voor regel en het is prima gelukt.....dank je wel voor al het moois, dat je met ons wilt delen.....petje af...groetjes...janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Zit hier heerlijk op m'n terras in Johannesburg je hartjes in het oranje te haken voor het kroningsfeest morgen bij de ambassadeur in Pretoria! Ik maak ze met twee en drie toeren, speldje erachter en klaar zijn de broches! Erg leuk, bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Heel erg leuk, ik heb twee hartjes gehaakt. Deze aan elkaar gemaakt (kleine opening) en daar tussenin heb ik rijst gegoten. Daarna helemaal dicht gemaakt. En nu kun je hem een halve minuut in de magnetron doen en heb je een pittenzakje. Superschattig en leuk als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Goedemorgen,Even een vraag.....moet ik aan het begin van bv toer 4 eerst een (keer)losse maken in de volgende steek en daarna de vaste in de (2e) volgende steek?Of moet ik gelijk een vaste maken nadat ik de toer heb gesloten?Bedankt alvast.Fijne zondag!Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Goedemorgen, wilde je even bedanken voor het delen. Wat is het fijn als je druk bezig bent in 1 x een idee krijgt en dan een mooi patroon kunt vinden. Door iemand die het wil delen.
    dankjewel!!
    gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Super leuk hartje! Dank je om het te delen ♥️ ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Unique style, privacy and easy ventilation; Plantation shutters are equipped for all the requirements you are looking for. Designed and manufactured to fit any window and size, these shutters mount indoors and can complement traditional and contemporary window covering styles for that sense of isolation.

    Plantation shutters

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Mind blowing post you have shared for us. I specially congratulate you for this kind of post.
    3D industrial rendering

    BeantwoordenVerwijderen